Dezvoltarea aplicatiilor mobile in 2021 : 15 trenduri - Xposed Agency

Dezvoltare Aplicatii Mobile

Dezvoltarea aplicatiilor mobile in 2021 : 15 trenduri

Dezvoltarea aplicatiilor mobile in 2021 : 15 trenduri | Xposed Agency

Dezvoltarea aplicatiilor mobile este o industrie in continua crestere. Progresele tehnologice, cerintele consumatorilor si o gama larga de alti factori au un impact direct asupra tendintelor aplicatiilor mobile.

A fi la curent cu ultimele tendinte este, fara indoiala, cel mai crucial aspect al succesului in acest domeniu. Cercetam in mod constant modele si comunicam cu alti lideri tehnologici pentru a obtine un avantaj.

Distribuitorii de aplicatii mobile trebuie sa tina pasul cu noile tendinte pentru a-si servi mai bine clientii. Acelasi lucru este valabil si pentru creatorii si producatorii de continut gata sa-si duca brandurile la nivelul urmator cu dezvoltarea dispozitivelor mobile.

Sunteti pregatiti pentru schimbarile de dezvoltare a aplicatiilor mobile in anul urmator?

Lista de mai jos este mai mult decat o simpla presimtire sau opinia noastra. Am folosit cercetari bazate pe fapte pentru a veni cu cele mai importante tendinte de dezvoltare a aplicatiilor care vor domina 2021.


Integrarea aplicatiei Internet of Things

IoT este departe de a fi un concept nou. Dar cresterea penetrarii dispozitivelor mobile intr-o gama larga de sectoare si categorii a creat oportunitati aparent nesfarsite pentru Internet of Things.

Oamenii s-au obisnuit sa foloseasca tehnologia pentru a-si imbunatati viata de zi cu zi.

IoT descrie reteaua in crestere a dispozitivelor conectate la Internet, oferind confort si control automat consumatorilor. Tehnologia de casa inteligenta este un exemplu perfect al cresterii dezvoltarii IoT si a aplicatiilor mobile.

Aplicatiile mobile pot fi utilizate pentru a regla termostatul dintr-o casa dintr-o locatie la distanta, pentru a bloca sau debloca o usa din fata si pentru a va conecta la sistemele de securitate de acasa. Frigiderele si alte aparate de uz casnic pot fi, de asemenea, conectate la aplicatii mobile.

Se asteapta ca piata mondiala a IoT sa ajunga la 222 miliarde de dolari in 2021. 161 miliarde de dolari din aceasta estimare vor proveni din software, cum ar fi aplicatiile mobile.

Aceasta este o crestere de 14% fata de 2019. IoT este pregatit pentru o crestere constanta in urmatorii ani.

Potrivit Statista, veniturile din tehnologia asociata cu IoT vor fi de 1,6 trilioane pana in 2025.

In 2021, ne asteptam sa vedem mai multe dezvoltari de aplicatii mobile ce au in vedere IoT. Dispozitivele de uz casnic, automobilele si asistenta medicala sunt trei piete specifice pe care trebuie sa le urmariti.


Aplicatii pentru aparatele Foldable

Se simte ca acum o viata, dar unul dintre primele mele telefoane mobile a fost un telefon flip. Telefoanele s-au schimbat in mod clar in ultimul deceniu. Ecranele tactile cu unul sau niciun buton au preluat piata.

Dar, in ultimii doi ani, dispozitivele pliabile au inceput sa revina. In 2019 s-au lansat dispozitive pliabile precum Samsung Galaxy Fold, Huawei Mate X si noul Motorola Razr.

Aceste smartphone-uri se pliaza pentru a comprima sau extinde dimensiunea ecranului in functie de preferintele utilizatorului. De exemplu, un utilizator poate efectua un apel cu dispozitivul inchis, dar vizioneaza un videoclip pe un ecran mai mare desfasurand dispozitivul.

Din perspectiva dezvoltarii aplicatiilor, revanzatorii si creatorii de continut trebuie sa tina cont de aceste dispozitive atunci cand construiesc sau actualizeaza o aplicatie.

Ideea este ca o aplicatie ar trebui sa-si regleze perfect afisarea pe masura ce ecranul se pliaza sau se desfasoara.

In acest moment, dispozitivele pliabile sunt doar o parte din cota generala de piata a smartphone-urilor. Dar acest lucru se va schimba in urmatorii ani. Potrivit unui studiu din 2019 realizat de USA Today, 17% dintre utilizatorii de iPhone si 19% dintre utilizatorii de Android sunt incantati sa cumpere un telefon cu un design pliabil.

Potrivit Statista, aproximativ 3,2 milioane de telefoane pliabile au fost livrate in 2019. Se estimeaza ca aceasta prognoza va ajunge la 50 de milioane de unitati pana in 2022. Pentru ca aceasta crestere sa se intample, 2021 va fi un an important pentru pliabile, ceea ce inseamna ca dezvoltatorii de aplicatii trebuie sa planifice in consecinta.


Tehnologia 5G

Lansarea 5G va avea un impact major asupra tendintelor aplicatiei din 2021. Pentru dezvoltatori, revanzatori si creatori, aceasta tehnologie este pregatita sa schimbe modul in care sunt utilizate si create aplicatiile.

Aruncati o privire asupra cresterii preconizate a conexiunilor de smartphone-uri 5G in urmatorii patru ani.

2021 va avea de aproximativ 3,5 ori mai multe conexiuni 5G decat in ​​2020. Aceste conexiuni se vor tripla pana in 2022.

Ce inseamna acest lucru pentru dezvoltarea aplicatiilor mobile?

Viteza si eficienta se vor imbunatati drastic. De fapt, se asteapta ca 5G sa reduca latenta de 10 ori, sporind in acelasi timp eficienta retelei si capacitatea de trafic. Comparativ cu 4G, 5G va fi de pana la 100 de ori mai rapid, in functie de operatorul de retea mobila.

Patrunderea 5G va spori in cele din urma functionalitatea aplicatiilor mobile. Acest lucru va permite dezvoltatorilor sa adauge noi functii aplicatiilor fara a afecta negativ performanta aplicatiei.

Dezvoltatorii si distribuitorii de aplicatii mobile ar trebui sa foloseasca, de asemenea, viteza retelei 5G in timpul etapelor de testare si dezvoltare a construirii unei aplicatii.


Dezvoltarea aplicatiilor pentru dispozitivele Wearable

Tehnologia portabila a evoluat ascendent si de ani de zile. Aceasta nu este neaparat o descoperire pe piata. De ceva vreme am vazut ceasuri inteligente, trackere si benzi de fitness.

Dar dispozitivele Wearable nu si-au atins inca potentialul maxim.

Desi nu observam un salt uimitor de la an la an, cresterea este inca constanta. Tendinta portabilelor s-a schimbat si va continua sa schimbe modul de dezvoltare a aplicatiilor mobile.

De exemplu, Apple a facut un mare anunt despre portabile si integrarea aplicatiilor la WWDC 2019. Noul watchOS 6 a adus Apple App Store pe Apple Watch. Aplicatiile independente sunt construite special pentru aceste dispozitive. Acest lucru a creat o oportunitate enorma pentru revanzatorii de aplicatii si creatorii de continut.

In 2021, mai multe aplicatii mobile vor fi realizate avand in vedere portabilele. Utilizatorii vor putea descarca zeci de mii de aplicatii direct de la incheietura mainii.

Abia incepem sa atingem suprafata cu dispozitive portabile si integrarea aplicatiilor mobile. Anii urmatori vor fi exceptional de progresivi in aceasta categorie.


Tehnologia Beacon

Tehnologia Beacon a fost imbratisata de o gama larga de industrii. De la vanzare cu amanuntul la asistenta medicala si ospitalitate, balizele pot adauga functionalitati avansate la aproape orice aplicatie mobila.

Primele balize pentru aplicatii mobile au fost dezvoltate in 2013. Dar, in ultimii ani, s-au facut progrese semnificative in aceasta tehnologie.

Iata un exemplu despre modul in care functioneaza balizele cu aplicatiile mobile. Sa presupunem ca sunteti un distribuitor de aplicatii mobile care creeaza aplicatii pentru comerciantii cu amanuntul. Clientii dvs. pot instala balize in magazinele lor care se conecteaza cu smartphone-ul unui utilizator prin Bluetooth daca aplicatia este pe dispozitivul lor. Atunci cand un utilizator trece pe langa o baliza, acesta poate fi informat instantaneu cu privire la o vanzare sau la produse speciale din acel magazin.

Balizele pot ajuta, de asemenea, la urmarirea comportamentului cumparatorului in magazine. Ele pot detecta daca un utilizator petrece o cantitate semnificativa de timp intr-un anumit culoar. Aplicatia poate declansa automat o notificare push pentru a atrage o vanzare la o data ulterioara legata de acele produse.

Principalul beneficiu al tehnologiei Beacon este marketingul de proximitate. In cele din urma, imbunatateste experienta clientilor intr-o aplicatie mobila.

Potrivit Statista, piata tehnologiei Beacon are o rata de crestere anuala compusa de 59,8%. Valoarea estimata a pietei va ajunge la 56,6 miliarde de dolari pana in 2026. Aceasta este de peste zece ori mai mare decat valoarea de 519,6 milioane de dolari din 2016.


Comertul mobil

Nu putem face o lista cu tendintele aplicatiilor din 2021 fara sa mentionam comertul mobil. Aceasta tendinta a dominat 2019, 2020 si va continua sa prospere in 2021.

Se pare ca toata lumea foloseste aplicatiile mobile pentru a creste veniturile. De la marii comercianti cu amanuntul pana la creatori individuali de continut si marci personale, exista multi bani de castigat in acest spatiu.

Functionalitatea de comert electronic mobil este o caracteristica de top pentru revanzatorii de aplicatii mobile pentru a fi prezentata in timpul prezentarilor adresate clientului. Se pare ca in fiecare zi o alta companie lanseaza o aplicatie pentru a creste vanzarile.

Nu suntem inca in acest moment, dar aproape ca ajungem la varsta la care aveti nevoie de o aplicatie de comert mobil pentru a ramane competitiv. Fiecare persoana si afacere care vinde online concureaza cu giganti precum Amazon. Pentru a tine pasul, trebuie sa replicati ceea ce face ca acele marci sa aiba un succes; o aplicatie se afla in partea de sus a listei respective.

Pana la sfarsitul anului 2021, mai mult de 72,9% din vanzarile totale de comert electronic vor proveni de pe dispozitive mobile. Aplicatiile joaca un rol semnificativ in succesul actual si viitor al comertului mobil.

2021 va continua sa fie un an important pentru dezvoltarea aplicatiilor de comert electronic. Planificati in consecinta.


Inteligenta artificiala

Inteligenta artificiala si invatarea automata au patruns in dezvoltarea aplicatiilor mobile cu ani in urma. Dar abia am inceput sa atingem suprafata cu modul in care aceste tehnologii avansate pot fi utilizate.

Cand ne gandim pentru prima data la AI, ne vin in minte asistenti virtuali precum Siri sau Alexa. Cu toate acestea, cazurile de utilizare merg mult si dincolo de acestea pentru dezvoltarea aplicatiilor.

Anul trecut, Apple a lansat Core ML 3. Aceasta ultima versiune a cadrului de invatare automata iOS a fost construita pentru a ajuta dezvoltatorii sa integreze tehnologia AI in aplicatiile lor.

Exemple de functii AI care pot fi implementate intr-o aplicatie mobila includ:

Recunoasterea imaginii

Detectare faciala

Clasificarea textului si a imaginii

Recunoasterea si clasificarea sentimentelor

Recunoastere a vorbirii

Intretinere predictiva

Inteligenta artificiala poate face aplicatiile mai inteligente si, in cele din urma, poate imbunatati performantele la fiecare nivel. De la procesul de dezvoltare backend la experienta utilizatorului frontend, AI va schimba modul in care aplicatiile sunt incorporate in 2021.


Portofele mobile

Am discutat deja rolul comertului mobil pentru dezvoltarea aplicatiilor in 2021. Dar modul in care oamenii platesc folosind dispozitivele lor mobile evolueaza, de asemenea.

Portofelele mobile precum Apple Pay, Google Pay si Samsung Pay sunt in tendinta ascendenta.

Potrivit unui raport recent, in 2019 s-au inregistrat tranzactii in valoare de 6,1 miliarde de dolari din portofelele mobile. Se asteapta sa ajunga la 13,98 miliarde de dolari pana in 2022.

Pe scurt, piata portofelelor mobile ar trebui sa se dubleze in urmatorii doi ani.

Portofelele mobile trebuie luate in considerare pentru dezvoltarea aplicatiilor in 2021. Integrarea portofelului ar trebui sa devina o caracteristica standard pentru fiecare aplicatie care proceseaza tranzactiile. In prezent, nu este cazul. Dar rata de penetrare a portofelului mobil in aplicatii va creste semnificativ in urmatorii ani.


Realitatea augmentata

Realitatea augmentata va continua sa evolueze in 2021. Aplicatiile mobile pot utiliza functii AR pentru o gama larga de cazuri de utilizare.

Pokemon Go a deschis calea pentru AR in jocurile mobile. Dar astazi, aplicatiile pentru AR au devenit mai practice si pentru alte aplicatii.

L’Oreal Paris foloseste AR pentru aplicatia Style My Hair.

Aplicatia utilizeaza tehnologia AR pentru a prezenta diferite stiluri de par si culori direct pe utilizator. L’Oreal a creat, de asemenea, o aplicatie virtuala de machiaj utilizand AR pentru a vedea cum arata machiajul pe fata utilizatorului.

Chiar si Google Maps a lansat o functie numita „Vizualizare live”, in care utilizatorii pot vedea directii pas cu pas, in timp real pe imagini din lumea reala. Indreptand camera dispozitivului catre cladiri si indicatoare stradale, aplicatia isi poate da seama exact unde se afla un utilizator.

Desi aceste exemple nu pot fi neaparat utile pentru majoritatea aplicatiilor dezvoltate in 2021, exista o multime de alte modalitati de a utiliza AR in aplicatiile mobile.

De exemplu, aplicatiile pentru forta de munca pot utiliza programe de formare bazate pe AR pentru trainingul angajatilor.

Adaptarea AR este o tendinta de top a dezvoltarii aplicatiilor pentru creatorii de continut. Puteti utiliza aceasta tehnologie pentru a deveni creativi, asa cum fac Instagram si Snapchat cu filtrele de fata.


Chatbots

Chatbotii exista de mai bine de un deceniu. Imi amintesc de primele mele interactiuni cu acesti roboti la sfarsitul anilor ’90 pe AOL Instant Messenger.

De-a lungul anilor, chatbotii au evoluat si au devenit mult mai avansati. Chatbotii de pe site-uri au crescut in popularitate din cauza cererii consumatorilor. Devine noul standard de servicii pentru clienti.

Dar din milioanele de aplicatii disponibile pe Apple App Store si Google Play Store, doar o mica parte utilizeaza de fapt chatbots. Acest lucru se va schimba in 2021.

Deoarece chatbots sunt condusi de tehnologia AI, raspunsurile lor devin mai asemanatoare cu cele umane. Am discutat deja despre modul in care AI va continua sa evolueze ascendent si acesta este unul dintre motive.

Piata globala de chatbot creste cu 24% in fiecare an. Se asteapta ca 25% din toate interactiunile tehnice ale serviciilor pentru clienti sa fie facilitate de asistenti virtuali in 2020. Pentru ca acest lucru sa se intample, chatbotii trebuie sa patrunda pe piata dezvoltarii aplicatiilor mobile.


Securitate superioara a aplicatiilor

Toata lumea este susceptibila de criminalitate informatica. De la creatori de continut singular la intreprinderi de miliarde de dolari, nimeni nu este imun.

Atacurile malware concepute pentru a afecta dispozitivele mobile au crescut cu 54%. Peste 60% din fraude provin de pe dispozitive mobile. Din aceasta cifra, 80% provine din aplicatii mobile.

Din punct de vedere al dezvoltarii aplicatiilor, nu va puteti permite sa o luati pe scurtatura atunci cand vine vorba de securizarea aplicatiei. Daca sunteti revanzator de aplicatii, securitatea trebuie sa fie o prioritate pentru clientii dvs.

Utilizatorii aplicatiei sunt constienti de riscurile de securitate. Deci, mergand mai departe, oamenii se gandesc de doua ori la partajarea parolelor sau la furnizarea de informatii sensibile catre terti, cum ar fi dezvoltatorii de aplicatii.

Dezvoltatorii vor incepe sa implementeze functii precum Conectati-va cu Apple in aplicatiile mobile.

In loc sa forteze utilizatorii de aplicatii sa completeze campurile formularului cu numele, adresa de e-mail si parola, acestia pot pur si simplu sa-si creeze un cont si sa se conecteze folosind ID-ul Apple. Aceste conturi sunt protejate cu autentificare cu doi factori, iar Apple nu va urmari activitatea.


Analiza predictiva

Folosind tehnologia pentru invatarea automata, AI, extragerea datelor si modelarea, analiza predictiva poate prognoza evenimente folosind date.

Gigantii tehnologiei folosesc analiza predictiva de ani de zile. Un exemplu simplu este Netflix. Platforma ofera recomandari de emisiuni TV si filme pe baza a ceea ce utilizatorii au urmarit anterior.

In 2021, analiza predictiva va fi implementata la un nivel mai general, pentru o gama larga de aplicatii mobile. Scopul principal va fi imbunatatirea UI / UX cu o aplicatie.

Aruncati o privire la modul in care companiile din intreaga lume folosesc tehnologia AI.

19% dintre companii utilizeaza AI pentru analize predictive, care ocupa primul loc in categoria de marketing si al cincilea in general.

Ideea aici este ca niciun utilizator nu va avea aceeasi experienta cu o aplicatie. Sugestiile si preferintele produselor vor fi prezentate diferit in functie de actiunile si istoricul comportamentului fiecarui utilizator.


Aplicatii mobile On-Demand

Dezvoltarea aplicatiilor mobile la cerere este in crestere in 2021. Aplicatii precum Airbnb si Uber au aratat cat de reusite pot fi aplicatiile din acest spatiu.

Utilizatorii cheltuiesc 57,6 miliarde de dolari pe an folosind servicii la cerere. Iata cateva exemple despre modul in care aplicatiile pot transforma industria la cerere:

Serviciu de spalatorie

Medici la cerere

Tutori virtuali si antrenori

Livrare de mancare

Curatenie in casa

Servicii de intretinere

Fitness la cerere

Ingrijirea animalelor de companie

Frizerie si salon de infrumusetare

Oportunitatile sunt aparent nesfarsite. In calitate de distribuitor de aplicatii mobile, aceasta este o oportunitate imensa pentru dvs. de a va extinde baza de clienti. Utilizand capacitatile la cerere, clientii dvs. pot adauga functionalitati avansate aplicatiilor lor, ceea ce va creste profiturile pentru toata lumea.


Integrarea Cloud

Desi tehnologia cloud nu este noua, inca nu a patruns in industria aplicatiilor mobile pana la potentialul sau maxim. Computarea in cloud are o gama larga de posibilitati de dezvoltare mobila, care vor fi exploatate in 2021.

Tehnologia de stocare in cloud poate imbunatati performanta aplicatiilor mobile la nivelul utilizatorului. Aplicatiile pot stoca date si pot efectua sarcini complexe pe cloud, spre deosebire de stocarea informatiilor direct pe dispozitivul utilizatorului.

Acest lucru nu numai ca simplifica operatiunile de dezvoltare, ci este si o solutie de dezvoltare rentabila.

Pana la sfarsitul anului 2021, 83% din sarcinile de lucru ale intreprinderii vor fi bazate pe cloud. Daca agentia dvs. construieste aplicatii de afaceri sau aplicatii interne pentru forta de munca, trebuie sa tineti cont de tendintele de cloud computing in 2021.


Aplicatii instant

Android Instant Apps a fost lansat acum cativa ani. Dar vom vedea o crestere a utilizarii si dezvoltarii in 2021.

Android Studio permite dezvoltatorilor sa construiasca experiente de aplicatie instantanee pentru a-si imbunatati dezvoltarea aplicatiilor. Utilizatorii pot incerca aplicatia fara a o instala. Trebuie doar sa faca clic pe butonul „Incercati acum”.

Aplicatiile instant au restrictii de dimensiune, deci nu va fi neaparat o versiune completa a aplicatiei. Dar aceste limitari s-ar putea schimba in urmatorii ani.

Utilizatorii aplicatiei solicita o experienta mai buna. A le permite sa foloseasca o aplicatie fara a o descarca este o modalitate excelenta de a le oferi asta.

Hollar, o aplicatie de comert mobil, a reusit sa mareasca conversiile cu 20% prin lansarea unei aplicatii instantanee. 30% din intregul lor trafic Android provine din aplicatia instantanee.

Daca dezvolti aplicatii pentru Google Play Store in 2021, trebuie sa ai si o versiune instantanee.


Concluzii

Dezvoltarea aplicatiilor mobile este in continua schimbare. Daca creati aplicatii astazi folosind informatii de acum doi sau trei ani, nu veti putea ramane competitiv.

In calitate de revanzator, puteti trata tendintele aplicatiilor mobile din 2021 ca biblia dvs. Acesta este modul in care puteti castiga un avantaj in spatiul dvs.

Nu trebuie neaparat sa implementati fiecare tendinta in fiecare aplicatie pe care o creati. Dar trebuie sa aveti o intelegere generala a modului in care piata se schimba, astfel incat sa va puteti adapta in consecinta.

Pe baza cercetarilor noatre extinse, cele 15 tendinte de dezvoltare a aplicatiilor pe care le-am subliniat mai sus vor domina in 2021.


Alege sa lucrezi cu noi pentru a iti creste business-ul. Oferim atat servicii Dezvoltare Aplicatii Mobile, Creare Site de Prezentare,  cat si de Creare Magazin Online.

Ideea ta conteaza