Promovare Online Google Ads Eficientă - Xposed Agency

Promovare Online

Promovare Online Google Ads Eficientă

Cost Per Click

Începuturile GoogleAds

În 2000, când criza tehnologică era în plină desfăşurare, o companie ambiţioasă care programa motoare de căutare, numită Google, a lansat versiunea beta a AdWords cu numai 350 de reclame. Cincisprezece ani mai târziu, Google câştigase aproape 52 de miliarde de dolari anual din veniturile publicitare, reprezentând 77,8% din totalul veniturilor din reclamele afişate de motoarele de căutare in Statele Unite şi 30% din veniturile globale din publicitate.

Nu există nicio îndoială că Google AdWords este unul dintre cele mai impresionante succese din istoria tehnologiei, el fiind responsabil în mare măsură pentru evaluarea la peste 600 de miliarde de dolari a companiei Google (acum Alphabet).

Google AdWords a fost un mare succes mai ales datorită faptului că este una dintre cele mai ieftine metode de publicitate pentru companii de toate dimensiunile. De la magazine mici (cum sunt mom-and-pop shop’s) la companii din “Fortune 100”, toate utilizează aceeaşi platformă.

Derularea unei campanii eficiente AdWords necesită acţiuni inteligente. Nu puteţi pur şi simplu să aruncaţi 5.000 de dolari către Google şi să aşteptaţi să obţineţi rezultate. În schimb, trebuie să va documentaţi şi să folosiţi cu îndemanare instrumentele de direcţionare (şi altele) pe care platforma AdWords vi le pune la dispoziţie.

Pentru a începe, iată câţiva dintre paşii cheie pe care trebuie să îi parcurgeţi dacă doriţi să vă maximizaţi profitul investiţiei în următoarea campanie Google AdWords.


Înţelegeţi care este scopul AdWords

Înainte de a investi un singur dolar într-o campanie AdWords, este important să înţelegem punctele lui forte şi punctele slabe. AdWords este excelent pentru obţinerea de rezultate foarte bine orientate, măsurabile şi rapide, care conduc la generarea de vânzări.

Pe de altă parte, AdWords necesită o investiţie semnificativă şi continuă,  fiecare impresie sau click fiind plătite. În general, nu este un instrument ieftin pentru a vă face marca cunoscută. Acest lucru este agravat de faptul că gradul de cunoaştere a mărcii este greu de măsurat în platforma AdWords.

Când vă proiectaţi campania, aveţi în vedere punctele forte şi punctele slabe ale platformei şi păstraţi conştientizarea mărcii pentru alte eforturi de marketing.


Cercetaţi şi înţelegeţi publicul ţintă

În acest moment, încă nu ar trebui să investiţi niciun dolar în AdWords. În schimb, trebuie să investiţi timpul şi resursele necesare pentru a vă înţelege pe deplin publicul. Uitaţi-vă la tipurile de site-uri pe care publicul dvs. ţintă îsi petrece timpul: Ce stil de exprimare folosesc acele site-uri? Cum arată şi cum sună? Ce concurenţi desfăşoară campanii eficiente de publicitate?

Puteţi utiliza platforma AdWords pentru a cerceta multe dintre aceste elemente, toate fără a cheltui un singur dolar. Mulţumim, Google!


Alegeţi un obiectiv specific pentru fiecare campanie, fără a le combina

Este uşor să deveniţi prea ambiţios cu o campanie AdWords, mai ales dacă plănuiţi să cheltuiţi o parte semnificativă din bugetul dumneavoastră de marketing. Cu toate acestea, este obligatoriu să alegeţi un obiectiv specific pentru fiecare campanie. Acest lucru vă va îmbunătăţi semnificativ profitul (Return On Investment=profit) campaniei.


Creaţi o pagină de destinaţie specială pentru anunţul dumneavoastră

Poate că cea mai mare şi cea mai comună greşeală a companiilor nou-venite în AdWords este direcţionarea traficului de la anunţurile lor plătite către paginile de pornire ale site-urilor proprii. De multe ori, aceste companii investesc în anunţuri, consideră că nu obţin rezultate şi spun că AdWords este o pierdere de bani.

În realitate, paginile de start sunt un loc teribil pentru a direcţiona traficul. Gândiţi-vă astfel: utilizatorii se uită după un anumit lucru atunci când dau o căutare. Direcţionându-i către pagina dvs. de pornire – care probabil are cel puţin zeci de elemente diferite şi opţiuni in ea – nu faceţi decât să le irosiţi timpul (şi banii dvs.).

În schimb, trebuie să creaţi pagini de destinaţie specifice pentru elementul din reclamă, adică cel pe care vizitatorul îl caută pe Google. Paginile de destinaţie ar trebui să aibă mereu un singur scop. Există un obiectiv de conversie (din vizitator în cumpărător) şi o cale clară pe care trebuie să o urmeze utilizatorul către acest obiectiv.


Creaţi mai multe versiuni ale aceluiaşi anunţ

Înainte de a vă începe campania de marketing, veţi dori să creaţi o mulţime de versiuni ale anunţului – cât de multe puteţi să produceţi în mod realist, dar cel puţin 10.

Mici modificări între copiile anunţului publicitar pot avea un impact semnificativ asupra procentelor de conversie. Testând mai multe variante în acelaşi timp, puteţi determina rapid care versiuni sunt cele mai eficiente. Doar împărţiţi bugetul pentru anunţuri în segmente mai mici şi alocaţi bugete fiecărei versiuni a anunţului. Fiţi pregătiţi să cheltuiţi ceva mai mulţi bani în avans. Informaţiile pe care le adunaţi la început vă permit să vă concentraţi campania (şi bugetul) pe variantele anunţului care funcţionează cel mai eficient.


Verificaţi dacă aveţi un profit pozitiv

Când aţi început campania aţi stabilit anumite obiective. Odată ce campania a început să se deruleze, verificaţi că, de fapt, generaţi profitul pozitiv (Return Of Investment) pe care l-aţi proiectat.

Calculul este destul de simplu: luaţi suma pe care o plătiţi pentru un click şi înmulţiţi-o cu procentul de click-uri care convertesc. Comparaţi acest cost cu modelul de profit dorit – oricare de la marja de profit pe un singur produs la valoarea estimată a unui client pe durata de viaţă.


Testaţi, retestaţi şi retestaţi din nou

Activitatea unei campanii de marketing AdWords nu este niciodată finalizată. Odată ce campania este în curs de desfăşurare, veţi dori să faceţi în mod constant ajustări. Încercaţi variaţii mici în copiile anunţului, cuvintele cheie, paginile de destinaţie şi orice altceva la care vă puteţi gândi, pentru a vedea dacă funcţionează sau nu.

Chiar şi o mică îmbunătăţire a rentabilităţii investiţiei poate însemna o mare diferenţă pe termen lung, deci nu renunţaţi!

Alege sa lucrezi cu noi pentru a iti creste business-ul. Afla mai multe detalii despre serviciile noastre de promovare online pe pagina Promovare Online.

Ideea ta conteaza