Promovarea Online Plătită vs Căutarea organică - Xposed Agency

Promovare Online

Promovarea Online Plătită vs Căutarea organică

Promovare Online

Căutarea organică

Ori de câte ori introduceți o întrebare in Google sau în orice alt motor de căutare, link-urile din
lista care apare sub anunțuri sunt cunoscute sub numele de „rezultate organice”. Acestea se bazează exclusiv pe calitatea și conținutul paginii.

Traficul care provine de la persoane care vă găsesc link-urile între aceste rezultate este clasificat ca și trafic de „căutare organică” sau doar trafic organic.

Traficul organic este considerat a fi cea mai valoroasă sursă de trafic din mai multe motive:

  • Google direcționează cea mai mare cantitate de trafic, iar aceste link-uri reprezintă cea mai de încredere sursă pentru persoanele care caută un anumit produs.
  • Google este foarte, foarte selectiv cu privire la clasamentul rezultatelor, iar clasarea între primele cinci rezultate pentru un anumit cuvânt cheie indică faptul că site-ul dvs. are un conținut de înaltă calitate.
  • Urcarea în clasament este dificilă și necesită timp, dar odată ajunși acolo veți obține beneficii pentru o perioadă lungă de timp.
  • Rezultatele de pe prima pagină a Google (Top 10) primesc 92% din totalul traficului de căutare pe Google. Traficul scade cu 95% pe a doua pagină.
  • 33% din click-urile provenite din rezultatele căutării organice merg către primul link din lista de rezultate Google.

Dezavantajul căutării organice este acela că este nevoie de timp pentru a fi indexat și pentru a începe cu adevărat să generați trafic. (Dacă sunteți în căutarea unei surse care sa genereze trafic instant, căutați în altă parte!)

Înainte ca oricine să fie online și SEO (Search Engine Optimization = Optimizarea Motorului de Căutare) sa devină standard, clasarea bună pe Google nu era deloc dificilă. De fapt, concurența era atât de sumbră încât era suficientă scrierea câtorva articole despre un subiect pentru a câștiga un loc in top pentru multe domenii. Chiar nu era nevoie să încercați să păcăliți sistemul.

Dar lucrurile s-au schimbat dramatic în ultimii zece ani.

Acum, fiecare afacere are un site web, majoritatea dezvoltatorilor de website-uri sunt cel puțin vag familiarizați cu SEO, iar Google a blocat abuzul de cuvinte cheie (keyword stuffing) și multe metode de SEO „Black Hat” (împotriva regulilor și uneori ilegale) pe care le utilizează unele companii de marketing.

Creșterea traficului organic și câștigarea unui loc de top în clasament necesită timp, perseverență și mai mult efort decât în trecut – dar merită. Luați în considerare următoarele aspecte:

  • 57% dintre companiile de marketing (B2B-Business to Business) spun că SEO are cel mai mare impact asupra generării de trafic
  • În medie, rezultatele căutării organice au o rată de închidere (conversie) de 14,6%, comparativ cu 1,7% pentru marketing-ul extern
  • E mai probabil ca marii cheltuitori să se adreseze căutării organice pentru informații
  • În fiecare lună există mai mult de 10,3 miliarde de căutări Google, iar 78% dintre utilizatorii de internet din S.U.A. caută produse și servicii online

Google este înrădăcinat nu numai în comportamentul nostru de cumpărare, ci și în viața noastră în general. Cu excepția cazului în care ar apărea o altă metodă robustă, globală pentru căutarea pe internet, importanța optimizării motorului de căutare și a traficului organic este puțin probabil să scadă.


Căutarea plătită

Conturile de căutare plătite sunt cele pe care companiile le-au plătit pentru a apărea în partea de sus a listei cu rezultatele căutării (deasupra celor care și-au câștigat poziția de top prin căutări organice).

În ciuda micii casete galbene de lângă titlu pe care scrie „anunț”, mulți consumatori nu știu că acestea sunt chiar reclame. Anunțurile par native și se potrivesc fără probleme în lista de rezultate, pentru a fi cât mai puțin deranjante.

Din aceste motive, căutarea plătită a devenit mai populară în ultimii ani, pe măsură ce căutarea organică a devenit mai competitivă.

Mai degrabă decât să așteptați cu răbdare pentru ca SEO să vă facă cunoscut, puteți plăti pentru șansa de a fi văzut imediat pe prima pagină a Google.

Pentru a vă face o idee despre cât de mulți bani sunt cheltuiți pentru căutarea plătită, aruncați o privire la Google. Programul Google AdWords este cel mai utilizat program de publicitate pay-per-click (PPC) disponibil astăzi. În timp ce gigantul tehnologic deține YouTube și Android, printre sute de alte mărci profitabile, AdWords reprezintă aproximativ 70% din veniturile sale – ceea ce spune multe despre eficiența sa.

Când începeți prima campanie în Google Adwords, trebuie să procedați cu tact. Când este facută corect, puteți începe să obțineți o cantitate enorma de trafic orientat către paginile voastre de destinație mult mai repede decât ați putea obține de la căutarea organică.


Concluzie: Căutarea organică față de Căutarea plătită

În mod tradițional, comercianții de pe piață au evitat căutarea plătită, pe care au văzut-o mai mult ca o metodă netradițională de marketing, dar odată cu anunțurile de pe rețelele de socializare și instrumente precum reclamele HubSpot, devine mult mai comună această colaborare.

În mod realist, este nevoie de trei până la șase luni pentru a începe să vedeți schimbări în clasamentul de căutare, iar majoritatea oamenilor nu vor să aștepte atât de mult. Căutarea plătită vă ajută să atrageți astăzi vizitatorii pe site-ul dvs. și, de asemenea, accelerează procesul de optimizare a paginilor de destinație pentru conversii (din vizitator în cumpărător) mai dese, ceea ce se va valorifica exponențial pe termen lung.

Deci, dacă comparați avantajele și dezavantajele căutării organice față de căutarea plătită, așezați-vă la masă cu echipa și analizați-vă graficul de timp și bugetul.

Dacă doriți cele mai rapide rezultate, căutarea plătită este mai bună, dar dacă vă doriți cele mai rentabile rezultate, răspunsul devine mai puțin clar.

În general, căutarea organică este mai rentabilă pe termen lung. Cu toate acestea, prin optimizarea corectă a campaniei dvs. și atenție la optimizarea paginilor de destinație, căutarea plătită poate fi de asemenea foarte eficientă din punct de vedere al costurilor.

Alege sa lucrezi cu noi pentru a iti creste business-ul. Afla mai multe detalii despre serviciile noastre de promovare online pe pagina Promovare Online.

Ideea ta conteaza